banner-close
Download nu
de KFC-app!
INSTALLEREN

WE HEBBEN JULLIE GEMIST!

Vanaf 1 juli kunnen wij onze restaurants en onze terrassen openstellen voor meer kip-liefhebbers! Het gaat door het Coronavirus allemaal wat anders dan voorheen maar we kijken uit naar jullie komst! We volgen namelijk de richtlijnen van het RIVM op de voet voor jouw veilig en die van ons. Hieronder zie je wat dat inhoudt voor een restaurant in deze tijden.

Ik wil bij jullie komen eten. Wat kan ik verwachten?

Je hoeft bij ons niet te reserveren. Wel hebben wij twee verschillende protocollen, gebaseerd op het aantal personen die aanwezig zijn het restaurant. Als er minder dan 100 personen in het restaurant aanwezig zijn, kan je gewoon bij ons binnenlopen! Bij de ingang staat er een desinfectiezuil die gebruikt dient te worden bij binnenkomst.

Zijn er wel meer dan 100 personen aanwezig in het restaurant? Dan wordt er wel een gezondheidscheck gedaan door een KFC host. Hierbij wordt gevraagd of je verkouden bent en/of je last hebt van griepklachten, en daarnaast werken wij ook met een gastenregistratielijst. 

Mocht je verkouden zijn en/of last hebben van griepklachten, dan kan je niet bij ons plaatsnemen. Je mag dan natuurlijk wel bestellen via bezorging of via de drive- thru. Verder vragen we je nog steeds om alleen contactloos te betalen.

Moet ik reserveren om bij jullie te kunnen eten?

Nee dat hoeft niet. Wel volgt de crew de volgende procedure bij binnenkomst:
Er staat een lobby host die je verwelkomt bij binnenkomst. Deze persoon stelt vervolgens een aantal vragen omtrent jouw gezondheid.
Jouw naam en telefoonnummer worden genoteerd. Geen zorgen, hier wordt verder niets mee gedaan, dit is alleen om te weten wie er bij ons in het restaurant aanwezig was in het geval van een eventuele besmetting.
Jouw naam en telefoonnummer worden een maand bewaard in een afgesloten kluis en deze worden daarna vernietigd.

Met hoeveel mensen mogen wij eten bij KFC?

Bij onze restaurants mogen aan één tafel maximaal twee personen of een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat, binnen 1.5 meter van elkaar zitten. Drie of meer personen die niet uit een gezamenlijke huishouding komen mogen samen aan tafel zitten, maar dan wel met 1.5 meter afstand.

Ik ben met 3 personen of meer:

Dan wordt aan jullie gevraagd of jullie een gezamenlijke huishouding vormen. In het geval dat jullie geen gezamenlijke huishouding vormen maar toch binnen willen eten, moeten jullie minimaal 1.5 meter van elkaar zitten. Verder vragen we je nog steeds om alleen contactloos te betalen.

Met hoeveel mensen mogen wij op het terras eten?

Hiervoor gelden dezelfde regels als binnen in ons restaurant.

Verandert er nog iets bij jullie Drives?
Nee, al onze KFC Drives zijn nog steeds geopend. Meer informatie over een KFC Drive bij jou in de buurt kan je vinden op ‘vindt dichtstbijzijnde KFC Drive restaurant locator'.

Mogen wij onze Drive-Thru bestelling eten op parkeerplaats van KFC?
Er is geen concrete maatregel vanuit de overheid hierover. Afhankelijk van drukte zullen we per restaurant hier richtlijnen voor hebben. Volg de aanwijzingen van onze KFC-crew.

Kunnen wij na 1 juli nog steeds online bestellen bij jullie?
Via onze partners Thuisbezorgd, Deliveroo en Uber Eats kan je nog steeds een bestelling plaatsen waarna contactloze bezorging volgt. Dus heb je geen zin om te komen? Dan komen we graag via onze partners naar jullie toe. 

Wil je weten of KFC ook bij jou bezorgd?
Check onze bezorging pagina, delivery.kfc.nl.

Welke protocollen zet KFC in bij zijn restaurants om de verspreiding van het virus te voorkomen?

We volgen het Keeping it Safe & Clean protocol in al onze restaurants. Hierbij voeren we de hoogste standaarden als het gaat om hygiëne. Onze gedetailleerde procedures zijn nog verder aangescherpt op basis van de RIVM-richtlijnen om zo het verspreiden van het coronavirus te minimaliseren.

Denk hierbij aan het volgende:

  • Alle medewerkers voeren onze reguliere uitgebreide routine voor het wassen van handen uit en deze wordt om de twintig minuten herhaald.
  • Contactpunten zoals deurklinken en leuningen worden meer frequent gereinigd.
  • Overdracht van het eten gaat contactloos.
  • Personeel dat ziek is of verschijnselen heeft mag niet komen werken

Welke protocollen zet KFC in onder het personeel?


We doen regelmatig gezondheidschecks bij het personeel. Als ze symptomen hebben mogen ze niet komen werken.

# De Vegetarische Burger

Waarom kan ik de vegetarische burger niet meer bestellen?

Naar aanleiding van de nieuwste ontwikkelingen en het verlengen van de maatregelen omtrent corona, zijn wij tot het besluit gekomen de vegetarische kipburger niet meer te serveren. De handelingen die nodig zijn bij het bereiden van deze burger worden uitgevoerd op een manier waarbij het houden van anderhalve meter afstand niet gemakkelijk haalbaar is. Omwille van de gezondheid van de medewerkers is er daarom voor gekozen om de vegetarische kipburger tot uit het assortiment te halen.

Als de bereiding van de vegetarische kipburger niet aan de huidige coronaregels voldoet, hoe kan het dan dat deze burger in de afgelopen weken toch is verkocht?

KFC vindt het belangrijk om ook vegetarische alternatieven te serveren, alleen is het bereiden van de vegetarische kipburger niet gemakkelijk haalbaar binnen de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij. Nu de maatregelen verlengd zijn, hebben we besloten om deze burger uit het assortiment te halen. Medewerkers kunnen de burger binnen deze regels niet bereiden met de snelheid die gasten van ons gewend zijn. 

Wat maakt de bereiding van de vegetarische kipburger zo anders dan die van andere KFC-producten?
Onze verse kip wordt bereid door de koks achter in de keuken. De vegetarische kipburger heeft een eigen frituur nodig die niet in aanraking komt met de kip-producten. Dit vraagt om een eigen routing in de keuken – en dat is momenteel lastig uitvoerbaar met de lage bezetting die voortkomt uit de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij.

Waarom verandert KFC de bereidingswijze niet zodanig dat de vegetarische kipburger in het assortiment kan blijven?

We zijn Kentucky Fried Chicken en we willen ook de vegetarische kipburger op zo’n manier aanbieden dat het de specifieke KFC-smaak heeft. Naast de specifieke kruiden hoort daar ook het frituren van de producten bij. Een andere bereidingswijze zou de kracht uit het product halen.

Geldt het niet kunnen voldoen aan de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij ook voor andere KFC-producten?
Naast de vegetarische kipburger hebben we ook een gereduceerd menu geïntroduceerd om zo volgens de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij te kunnen werken. We halen bijvoorbeeld de Kentucky Classic BBQ Burger en de Crunchy Burgers van het menu en serveren we tijdelijk geen salades. Op die manier kunnen onze medewerkers gemakkelijker werken en worden onze gasten sneller bediend.

Wordt de vegetarische kipburger ook in andere landen uit het assortiment gehaald?
In de UK is de vegetarische kipburger om dezelfde reden uit het restaurant gehaald. Andere landen hadden de vegetarische kipburger nog niet vast in het assortiment opgenomen.

Komt de vegetarische kipburger weer terug zodra de coronaregels worden versoepeld of opgeheven?

Ons productinnovatieteam is aan het kijken hoe we zo snel mogelijk eenzelfde soort vegetarisch product kunnen introduceren die op een gemakkelijkere manier te bereiden is binnen de regels van de anderhalve-meter-maatschappij.

Vind dichtstbijzijnde KFC